Het Oosterhuuzens Dialectkoor is een mannenkoor dat populaire liedjes zingt in het Oost-Veluws dialect.
De thuisbasis van het koor is het dorp Oosterhuizen, een dorp aan het Apeldoorns kanaal.
Alle liedjes worden in de streektaal gezongen en zijn dialectbewerkingen van bekende Nederlandse of buitenlandse liedjes. Bij sommige liedjes is de tekst en/of de muziek door eigen leden gemaakt.
Door het zingen in het dialect laat het koor een geheel eigen geluid horen en neemt het een unieke plaats in bij de mannenkoren.
 Het koor heeft zo'n 60 leden en wordt begeleid door twee accordeonisten, een gitarist en een drummer.
Bij het koor voert de gezelligheid de boventoon. Het enthousiasme en de uitstraling bij het zingen van vrolijke en soms gevoelige liedjes staan borg voor een gezellig optreden. Uiteraard heeft het koor ook een aantal fijne meezingers opgenomen in  het gevarieerde repertoire, zodat het publiek kan genieten van een gezellig en muzikaal festijn. Het koor treedt elk jaar regelmatig op. (zie Agenda en Recente Optredens).
Meer informatie over het koor is te vinden bij: Koorinformatie.
Informatie over boekingen van het koor en over het bestuur en de dirigent zijn ook op deze website te vinden.
Enkele liedjes van het koor zijn te beluisteren onder het kopje: Liedjes luisteren.

Video's
De video's van het Oosterhuuzens Dialectkoor staan nu in een aparte rubriek:
zie Menu: Video's en CD's.