Geslaagde uitvoering in Het Boshuis
Het Oosterhuuzens Dialectkoor gaf op 6 april jl. een geslaagde uitvoering voor een volle zaal in Het Boshuis in Klarenbeek.
Het koor kijkt dan ook tevreden terug op deze avond. Voor een volle zaal in Het Boshuis werd er een afwisselend programma gepresenteerd. Zowel het zangprogramma van het koor als het gastoptreden van de zanggroep Sparkling kon rekenen op veel waardering en applaus van de bezoekers. Al met al een heel gezellig avond !

Meer foto's van de uitvoering zijn te zien in het menu: Recente Optredens.

Hieronder het verkorte verslag van Martien Kobussen in o.a. het Voorster Nieuws.

UITVOERING OOSTERHUUZENS DIALECTKOOR

KLARENBEEK - Het Oosterhuuzens Dialectkoor was blij met de goede opkomst voor hun jaarlijkse uitvoering dat weer werd

gehouden in Het Boshuis in Klarenbeek. Het koor gaf onder leiding van Theo Uijttenboogaart een prima uitvoering met aantal nieuwe liedjes en leuke nummers uit het verleden.
De uitvoering werd geopend door voorzitter Jan Muller. Hij vond het prachtig dat het gebouw weer goed gevuld was met bezoekers.
Het koor begon met Geet de zunne gevolgd door Achter de wolken
schient de zun. Bij het lied De Zwarver was Gerard van Middendorp de solist. Plotseling kwam Evert Jan Wilbrink, vermomd als zwerver. de zaal binnen compleet met vuilniszak waarin zijn hele bezit zat.
Vrolijker was het nummer Zeuven rooie rozen gevolgd het bekende lied van Ede Staal: Ut is nog nooit zo donker ewes met een solo van Hannie Weijenerg. Het publiek kon gezellig meezingen met de Tango-medley met Donna Clara, Heideroosje, Zwarte Zigeuner en nog veel meer. Op een groot videoscherm werd de tekst geprojecteerd.

Hierna traden de vier zangers van de groep Sparkling voor het voetlicht. De groep was gestopt na een reeks van succesvolle jaren maar wilde op verzoek van het koor nogmaals een kort optreden verzorgen. Heidi, Annebert, Marja en Henry deden dit zaterdag met grote inzet en zongen een aantal prachtige nummers als: Leun op mij, Halleluja, Why tell me why, Suspicous Minds, Sweet Caroline en een vrolijke medley van Duitse toppers.

In het tweede deel van de uitvoering werd begonnen met het gezellige liedje De vrolijke köster waarin Wouter Hulshof zich met volle overgave stortte in de rol van de zingende koster. Het koor vervolgde met o.a. de ‘smartlap’ Duuzend mijlen en het prachtige Mien mooie Nederland waarin de schoonheid van Nederland, Gelderland en de Veluwe wordt bezongen. In het lied Ut heimwee nem ie mee van Benny Neyman zong Hannie Weijenberg de solo. Nieuw was ook het gezellige meezingliedje Mien Oldershuus op de melodie van een bekend volksliedje.
Gerard van Middendorp zong solo in het lied Ut is nooit te laat.
De zangers van Sparkling voegden zich daarna bij het koor om samen twee slotnummers te zingen. Het lied De Engelbewaarder en als slot Adieu, Goodbyw Auf Wiedersehen. Het was een daverend slot.
Voorzitter Jan Muller sprak nog een
dankwoord en had bloemen voor een aantal personen die mede de uitvoering tot een succes hebben gemaakt.

Podium te huur
Het Oosterhuuzens Dialectkoor beschikt over een eigen podium.
Het fraaie podium bestaat uit 12 delen met 3  verschillende hoogtes. Op elk podiumdeel is plek voor vier personen. Dus in totaal kunnen 48 personen op het podium staan.
De podiumdelen zijn heel gemakkelijk aan elkaar te koppelen.
Het podium is te huur en kan dus ook door andere koren worden gebruikt.
De huurprijs bedraagt € 75,- per dag; het podium moet dan wel worden afgehaald en terug gebracht.
Nadere informatie bij de secretaris: 055-3011399.